PAPLAŠINIET PAKALPOJUMU KLĀSTU FRIZĒTAVĀS.

Daudzi frizieri uzskata, ka viņi nav labi pārdevēji un, ka viņi nekad nevēlētos saviem klientiem frizētavas apmeklējuma laikā uzspiest kaut ko papildus. Jūs, iespējams, domājat, ka tā ir iespēja izvairīties no situācijas, kurā abas puses var sajusties neērti, jo matu griezums un krāsošana, klientam jau tā var izmaksāt dārgi. Tomēr saskaņā ar klientu aptaujām, klienti vēlas saņemt padomus par matu kopšanu, ieteikumus par produktiem un ieteikumus no frizieriem, lai mājās varētu veiksmīgi tikt galā ar savām matu problēmām.

Jasminai Hurskainenai no QHair Helsinkos skaidro, ko viņa domā par pakalpojumu pārdošanu frizētavā un kādas iespējas sniedz dažādu procedūru piedāvāšana klientu apkalpošanas darbā.

KLIENTS IR PELNĪJIS SAŅEMT VISLABĀKO NO JŪSU ZINĀŠANĀM
Protams, klients vienmēr vēlas vislabāko un pasakaināko rezultātu, tāpēc es kā matu stilists jūtu, ka man šīs cerības ir jāattaisno, ja ne pat jāpārspēj. Ierodoties frizētavā, klients gaida pilnvērtīgu lutināšanu un atpūtu. Es uzskatu, ka šajā pakalpojumu sfērā, kā matu stilists, es savu pieredzi veltu klientam, un es gribu nodrošināt viņam īpašu pieredzi un atpelnīt viņa ieguldīto naudu līdz pat pēdējam centam. Manuprāt, kvalitatīvs un pilnvērtīgs pakalpojums ietver to, ka katram klientam rekomendēju tādu salona procedūru, kas atbilst viņa matu vajadzībām. Ja es to nedarītu, tad nevarētu teikt, ka esmu klientam piedāvājusi vislabāko no savām zināšanām un pakalpojuma klāsta.

KLIENTI SAGAIDA INDIVIDUĀLU APKALPOŠANU.
Konkurence šajā nozarē ir spēcīga, un es gribu nodrošināt individuālu apkalpošanu – tieši pretēji: mani klienti ir pieraduši, ka katru reizi, kad viņi pie manis ierodas, viņiem tiek piedāvāts kaut kas jauns un interesants, ko varētu izmēģināt. Esmu labi “apmācījusi” savus klientus, tāpēc viņi jau gaida, ka es viņiem ieteikšu kaut ko jaunu. Man nevajag nekādus pārdošanas piedāvājumus saviem pastāvīgajiem klientiem: pietiek ar ierosinājumu izmēģināt konkrēto procedūru un skaidrojumu, kāpēc esmu izvēlējusies tieši šo procedūru viņu matiem. Ja izmantošu jaunu produktu, noteikti ir vērts sniegt izsmeļošu prezentāciju.

KLIENTI VĒLAS RISINĀJUMUS SAVĀM PROBLĒMĀM.
Pārdot pakalpojumus nav grūti, gluži pretēji, taču Jums vajadzētu padomāt, kad ir vispiemērotākais brīdis frizētavas apmeklējuma laikā runāt par procedūrām. Kad Jūsu klientam būs radusies problēma, viņš uzskatīs piedāvāto risinājumu pozitīvi, nevis uzspiežot kaut ko tādu, ko viņš nevēlas!

#1 PIEPILDIET KLIENTU SAPŅUS
Kad Jūsu klients ierodas salonā un apsēžas Jūsu krēslā, Jūs uzsākat svarīgāko apmeklējuma posmu – konsultāciju. Tās laikā Jūs pārrunājat, ko darīt ar matiem, kā tie būtu jāgriež un jākrāso, kādi papildus pakalpojumi vai procedūras ir nepieciešamas un kāda ir darbu aptuvenā cena. Kas ir nepieciešams, lai sasniegtu vēlamo rezultātu un saglabātu matus vislabākajā iespējamā stāvoklī? Uzturot matus labā stāvoklī, ir vieglāk strādāt un krāsa saglabāsies ilgāk. Ja man ir atvēlēts īss laika posms un procedūru nav iespējams veikt tagad, es tik un tā pastāstu klientam par to, kādu procedūru es būtu vēlējies veikt. Kad izskaidroju, kāpēc es izvēlētos tieši šo procedūru, un pastāstu par tās priekšrocībām, es ticu, ka klients mani atcerēsies kā gādīgu un augsti kvalificētu profesionāli – un nākamajā reizē atcerēsies rezervēt ilgāku laika posmu friziera apmeklējumam.

#2 IZVEIDOJIET KOPŠANAS PLĀNU
Ja Jūsu klients vēlas ataudzēt matus vai, ja mati ir pārmērīgi apstrādāti un trausli, klients parasti ir gatavs ieguldīt laiku un naudu, savos matos. Ja klients nevēlas apgriezt lielu gabalu no matu galiem, tiek uzsvērta procedūru un izvēlēto produktu nozīme. Kad es paņemu un parādu klientam sauju ar viņa lūstošajiem matu galiem, klients parasti apgalvo, ka viņam nav bijis laika rūpēties par saviem matiem. Kad es jautāju, vai viņš tagad vēlētos veikt procedūru, jo mums ir laiks, ļoti reti saņemu noliedzošu atbildi. Daloties ar savu viedokli un izveidojot individuālu kopšanas plānu, klienta acīs es nostiprinu sevi kā matu speciālistu un ekspertu. Klients atcerēsies manus ieteikumus, un kopšanas plānu būs vieglāk īstenot nākamajā reizē.

#3 PALĪDZĪBA MATU IZAICINĀJUMĀ
Kad klients piemin kādu konkrētu matu problēmu, es nekavējoties to risinu. Līdz pat 80 procentiem klientu uzskata, ka viņu matu gali ir ļoti sausi. Ziemā cilvēki bieži sūdzas par statisko elektrību, tāpēc visi risinājumi, kas atvieglotu situāciju, klientam ir īpaši iepriecinoši.

#4 ATLĪDZĪBA PAR PAPILDU PĀRDOŠANU
Papildus pārdošana jeb pakalpojumu un produktu pārdošana gada laikā var uzkrāt pārsteidzoši lielu summu! Izvirzot sev konkrētus un samērīgus mērķus, piemēram, katru nedēļu pārdot kādu procedūru trim klientiem, ir viegli aprēķināt, kādu summu es varēšu uzkrāt gada laikā, ja ievērošu savu plānu. Nosakot sev konkrētu mērķi un konkrētu atlīdzību, piemēram, atvaļinājumu, dizaineru rokassomu vai apgaismojuma iekārtu, ir daudz vieglāk strādāt, lai sasniegtu izvirzītos mērķus. Uzdrošinos apsolīt, ka, izveidojot ieradumu ieteikt procedūras, Jūs ātri vien redzēsiet, ka tas kļūs par neatņemamu, Jūsu darba ar klientiem, sastāvdaļu – un šķēršļi, lai to ieviestu, izzudīs. Man patīk mērķi un darīt visu iespējamo, lai tos sasniegtu. Es vienmēr pierakstu savus mērķus un uzdevumus uz papīra un nolieku to kaut kur, kur to nevarētu pazaudēt. Tas garantē, ka es vienmēr sekošu līdzi savam progresam un neaizmirsīšu, uz ko tiekties. Izmēģiniet arī Jūs!