Frizētavas apmeklējums vienmēr nāk par labu gan iekšēji, gan ārēji – to zina ikviens, kurš kādreiz ir sēdējis friziera krēslā. Tomēr tikai retais var piedzīvot tādu sajūtu, kādu man bija iespēja piedzīvot pagājušajā gadā, kad es apmeklēju frizētavu savā dzimtajā pilsētā Hämeenlinna Somijā.
Šoreiz es nebiju ieradies salonā kā klients, bet gan biju rezervējis apmeklējumu intervētāja lomā. Es vēlējos uzzināt, kā klājas frizieriem, ar kādiem izaicinājumiem viņi saskaras šajā nozarē un kādas ir nozares uzņēmēju cerības nākotnē. To pašu darīja arī pārējie mūsu vadītāju komandas locekļi, kā arī mārketinga un pārdošanas komanda.
Uzņēmuma stratēģiskā darba ietvaros mēs intervējām vairāk nekā 40 frizieru visā Somijā, lai labāk saprastu, kā mēs nākotnē varam vēl labāk atbalstīt savus klientus. Starp pārējiem izaicinājumiem izcēlās viens: darbaspēka trūkums friziermākslas nozarē. Dažu frizētavu īpašniekiem ir tik daudz klientu, ka viņi vairs nespēj uzņemt jaunus klientus – jo īpaši tāpēc, ka, šķiet, kvalificētus darbiniekus nevar atrast nekur. Šo novērojumu apstiprināja diskusijas ar profesionālo skolu skolotājiem, kuri ziņoja, ka skolēnu interese par šo nozari ir mazinājusies un, ka samazinās to skolēnu skaits, kuri beidz šo nozari.
Mums kļuva skaidrs, ka ir pienācis laiks atjaunot šīs radošās, interaktīvās un amatnieciskās friziera profesijas pelnīto vērtību.
Laimīgākie klienti un iedvesmojošākā darbavieta
Stratēģiskā darba gaitā mūsu redzējums 2025. gadam kļuva īss un kodolīgs: “Laimīgākās frizētavas.” Mēs uzskatām, ka mūsu pienākums ir būt priekšgalā, veidojot pievilcīgu frizētavu nozari gan jaunajiem, gan esošajiem uzņēmējiem un darbiniekiem. Mēs vēlamies būt tendenču noteicēji skaistumkopšanas nozarē, veidojot iedvesmojošāko darbavietu skaistumkopšanas nozarē un radot labākos apstākļus frizētavu uzņēmējiem, lai gūtu panākumus ar mērķi, lai klienti šajā nozarē būtu vislabāk noskaņotie.
Mūsu darbs ilgtspējības jomā ir sadalīts trīs tēmās, kuras esam izvēlējušies no Apvienoto Nāciju Organizācijas ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Mums vissvarīgākā tēma ir veselība un labklājība – atbildība pret cilvēkiem mūsu sabiedrībā. Tikai cilvēki, kuri savā darbā jūtas veselīgi, var sasniegt lieliskus rezultātus, un tikai veselīgi klienti atgriezīsies, lai izmantotu produktus un pakalpojumus, kurus viņi ir izmantojuši atkārtoti. Pagājušajā gadā esam guvuši panākumus, lai sasniegtu savus labklājības mērķus, pamatojoties uz mūsu noteiktajiem rādītājiem. Tomēr mēs apzināmies, ka darbs ir nepārtraukts un mēs nekad neesam to pabeiguši. 2023. gadā mēs īstenosim savu jauno stratēģiju, izstrādājot savu klientu pieredzes koncepciju, kas mūs vedīs uz mūsu vīzijas sasniegšanu. Mēs veidojam dinamisku frizētavu un katru dienu pildām savu solījumu būt labākais friziermākslas uzņēmēju partneris.
Somijas dizains un ražošana
Divas citas tēmas mūsu ilgtspējas darbā ir saistītas ar mūsu atbildību pret vidi: mēs veicinām atbildīgu patēriņu un ražošanu, pieņemot lēmumus saistībā ar mūsu produktiem, un mēs veicam pasākumus klimata jomā, cenšoties nodrošināt oglekļa neitralitāti mūsu darbībā. Savos ilgtspējības centienos mēs ņemam vērā visu savu produktu dzīves ciklu, sākot no izejvielām līdz iepakojuma materiāliem, ražošanai, produktu izvēlei un iepakojuma pārstrādei.
Pagājušajā gadā mūsu ražošanas ķēdēs radās jauni izaicinājumi, piemēram, izejvielu un komponentu trūkums pasaulē, kā arī palielinājās ražošanas izmaksas. Neraugoties uz šiem izaicinājumiem, mums izdevās palielināt videi draudzīgu materiālu izmantošanu mūsu iepakojumā: līdz gada beigām 41 % mūsu plastmasas iepakojuma bija izgatavots no pārstrādātas vai bioloģiskas plastmasas. Es īpaši lepojos ar to, ka mūsu mazgāšanas un kopšanas līdzekļi, kas tiek ražoti mūsu rūpnīcā Somijā, visā ražošanas procesā izmanto 100% atjaunojamo vēja enerģiju.
Mēs tuvojamies 2023. gadam ar optimismu, vērienīgiem mērķiem un ieguldījumiem nākotnē. Šajā ziņojumā atradīsiet vairāk informācijas par mūsu veiktajiem pasākumiem un sasniegumiem, kā arī par mūsu gaidāmajiem projektiem nākamajā gadā. Es ceru, ka jūs atbalstīsiet mūs šajā ceļā: labākais veids, kā to darīt, ir izmantot vietējos frizētavas pakalpojumus un iegādāties somu produktus.
Kopā ceļā uz vēl labākām matu dienām,
Jyrki Hakala
IZPILDDIREKTORS
Four Reasons