“Dabiskās sastāvdaļas rada prieku un stiprina mūs gan iekšēji, gan ārēji.”
Mēs atrodamies Omnijas, Apvienotās izglītības iestādes Espoo reģionā, telpās, un es klausos, kā Janina Kuparinen, Aurinkokivi servisa vadītāja, dalās savā aizrautībā ar dabisko kosmētiku. Aurinkokivi ir matu stilistu un kosmetologu studentu mācīšanās darba vieta, kas darbojas saistībā ar Omnia. Šeit studenti var praktizēt darbu salonā. Uz augu bāzes ražotas matu krāsas un dabīgā kosmētika neietilpst mācību programmā, taču, tā kā tas notiek, dabiskā Four Reasons Nature produktu līnija tiek pārdota tāpat kā karstas kūkas Aurinkokivi.
Kas padara Somijas dabisko kosmētiku par labāko Aurinkokivi klientu vidū? Mēs nolēmām to uzzināt!
Dabiskās sastāvdaļas pārliecina
Janīnas kolēģe Soile, kas ieguvusi speciālista profesionālo kvalifikāciju ekoloģiskā matu veidošanā, pirms aptuveni 18 mēnešiem pamodināja Janīnas interesi par dabisko kosmētiku. Janīna aizraujas ar kosmētikas zīmoliem un jauniem produktiem, un viņa ievāc informāciju par savu kolēģi. Kā viņa bija sajūsmā par dabīgām sastāvdaļām. Viņas entuziasms lika vispirms izmēģināt vairākus dabiskās kosmētikas produktus ādas kopšanas kosmētikā. Drīz viņa ņēma galvu pār pleciem.
“Dabiskās sastāvdaļas, piemēram, ēteriskās eļļas, ietekmē mūs vispusīgi, ieskaitot mūsu prātus. Smaržām ir tāda galvenā loma. Esmu jutīga pret smaržām un, piemēram, nemāku valkāt smaržas, bet smaržvielas no dabīgām sastāvdaļām manī nerada nekādas reakcijas. Tieši pretēji, tās man sagādā prieku ”, saka Janīna.
Iepriekš profesionāliem matu veidošanas līdzekļiem bija bijušas pieejamas tikai dažas dabiskas iespējas, tāpēc Janīna nekavējoties sāka interesēties par produktu līniju Four Reasons Nature. Viņa bija arī tā, kas to iepazīstināja ar Aurinkokivi izvēli, padarot to par vienu no pirmajiem matu saloniem, kas to darīja. Likās, ka tur jau ir dabiskās kosmētikas tirgus.
Ilgtspējīgas nākotnes izvēle
Janīna jau septiņus gadus ir atbildīga par Omnia matu salonu iegādi, kas nozīmē, ka viņai ir praktiska pieredze un ieskats gandrīz visu ievērības cienīgu zīmolu matu izstrādājumos. Viņai kā matu stilistu studentu vadītājai ir augsta līmeņa zināšanas par izstrādājumiem. Starp neskaitāmajiem zīmoliem un vēl vairāk produktu līnijām Four Reasons Nature ir nozagusi Janīnas sirdi.
“Omnia stratēģijas mērķis ir ilgtspējīga nākotne. Ekoloģiskās un sociālās vērtības mums ir svarīgas, un Somijas ilgtspējīgi ražotu produktu atbalstīšana ir viens no veidiem, kā šīs vērtības realizēt mūsu ikdienas dzīvē. Un, ja produkti ir pilnībā sasnieguši satura un paketes dizainu, tos nevarētu būt vieglāk ieteikt.”
Janīna atsaucas uz Cosmos Natural sertifikātu, ko Ecocert piešķīrusi uzņēmumam Four Reasons Nature. Sertifikāts garantē, ka produktos izmantotās sastāvdaļas ir dabīgas un, ka ražošanas metode atbilst ilgtspējīgas attīstības principiem. Four Reasons Nature produkti tiek ražoti mūsu rūpnīcā Somijā, kas izmanto 100% atjaunojamo enerģiju. Tie ir iesaiņoti pārstrādātā plastmasā, kas izgatavota no angļu plastmasas pudelēm. Mūsu mazgāšanas un kondicionēšanas līdzekļu vāciņi ir izgatavoti no plastmasas, kas atgūti no jūras. Piegādājot Omnia Espo no rūpnīcas kaimiņu Vantā, Aurinkokivi praktikanti var likumīgi pārdot Four Reasons Nature produktus kā vietējos ražojumus.
Īsts entuziasms ir infekciozs
Matu produktus skaisti pasniedz ieeja un izeja uz Aurinkokivi – jūs nevarat tos palaist garām. Izstrādājumi, kas novietoti uz apgaismotiem stikla plauktiem aiz letes, noteikti ir acu skatītājs, ko jūs nevarat palaist garām.
“Šeit jums ir izstrādājumu līnija ar dizainu, kas sevi pārdod. Pudeles ir kā konfektes – tik saldas un garšīgas! Bez šaubām, katrs klients jautā mums par produktu līniju, ja mēs to vēl neesam apsprieduši viņu pieraksta laikā ”, saka Janīna.
Visbiežāk Aurinkokivi klienti interesi par produktiem pauž jau viņu apmeklējuma laikā. Entuziasms pret dabisko kosmētiku ir izplatījies visiem matu salona uzraugiem, kā arī studentiem. Kad jūs patiesi uzticaties izstrādājumam, entuziasms ir viegli infekciozs arī klientu vidū.
“Es vienmēr jautāju savam klientam, vai viņš iepriekš ir izmēģinājis dabiskos produktus. Ja viņi nav pazīstami ar dabisko kosmētiku, es viņiem paskaidroju, kā viņi atšķiras no sintētiskās kosmētikas un kādas sastāvdaļas satur produkti. Four Reasons Nature līnijas klienti arī novērtē to, ka produkti ir somu un, ka iepakojums ir videi draudzīgs. Papildus informācijas sniegšanai par produktu es ļauju klientam arī pasmaržot produktu un es viņu vadu, izvēloties pareizos produktus atbilstoši viņu matu tipam ”, – stāsta Janīna, aprakstot savu pārdošanas procesu.
Janīna pati ir pārbaudījusi visus Four Reasons Nature līnijas produktus, ko klientu apkalpošanas situācijās un produktu konsultācijās var uzskatīt par autentiskumu. Ir viegli runāt par to, ko jūs zināt un kam ticat. Janīnas iecienītākie produkti ir Four Reasons Nature Volume šampūns un kondicionieris, jo to smarža vienmēr liek smaidīt uz sejas, ar katru mazgāšanu. Viņai šķiet, ka visi līnijas šampūni ir ļoti kondicionējoši. “Moisture Oil ir tik kondicionējoša, ka lielākajai daļai ar to vien pietiek pēc mazgāšanas ar šampūnu, bez atsevišķa kondicioniera.”
Iedrošinot visus izmēģināt
Bet kam paredzēta dabīgā kosmētika? Vai ir klienti, kuriem jums nevajadzētu tos ieteikt?
Janīnas atbilde ir tāda, ka ikvienu var pamudināt izmēģināt dabisko kosmētiku – nav ko zaudēt.
“Vienkāršākā klientu grupa, protams, ir tie, kuriem jau ir interese par dabisko kosmētiku. Ja jūsu klients ir norunājis pierakstu ar matu krāsām uz augu bāzes, jums ir jāpiedāvā dabiskās kosmētikas līdzekļi viņu mājas kopšanai. Vēl viena acīmredzama dabiskās kosmētikas mērķa grupa ir klienti ar neapstrādātiem matiem, piemēram, bērni. Bet Four Reasons Nature līnijai ir produkti visiem matu tipiem: Rebuild produkti ir īpaši kondicionējoši un stiprinoši, kas padara tos par perfektu piemērotu apstrādātajiem matiem. Aromāti nav atklāti sievišķīgi, tāpēc šie produkti ir piemēroti arī vīriešiem.”
Pēc šī principa Four Reasons Nature īsā laika posmā ir kļuvis par visvairāk pārdoto matu produktu līniju Aurinkokivi. Daudzi klienti arī pirmo reizi ir izmēģinājuši dabisko kosmētiku matiem. Vai ir bijušas vilšanās?
“Iepriekš klientiem saku, ka virsmaktīvās vielas, kas mazgā jūsu matus, dabisko matu izstrādājumos ir daudz maigākas nekā sintētiskos izstrādājumos. Rezultātā jūsu mati nejutīsies tieši tāpat kā tie, kurus esat pieradis pēc pirmās mazgāšanas. Jums par to nebūtu jāuztraucas. Jūsu galvas āda pie tā pierod un pielāgojas, ja veltīsiet izstrādājumiem kādu laiku. Arī klienti ir ļoti vēlējušies izmēģināt, un atklātība mums ir palīdzējusi izvairīties no vilšanās.”
Dabiskums Eiropā ir tendence
Janīna pāreju uz dabīgiem produktiem pamato ar savu pieredzi.
“Intervāls starp mazgāšanu palielinās, un mati pēc mazgāšanas jūtas tiešām gaisīgi un mīksti, nemaz nav smagi. Es domāju, ka svarīga ir arī produkta maņu pieredze – es mīlu godīgās smaržas no produktu dabīgajām sastāvdaļām.”
Janīna uzskata, ka dabiskās kosmētikas pieprasījums nākotnē tikai palielināsies. Viņa kā pirkuma motīvu uzskata dabiskuma vispārējo mērķi, kas arī nozarē ir bijusi tendence un matu krāsošana jau ilgu laiku.
“Somijā mēs esam atpalikuši – Centrāleiropā dabiskā kosmētika ir milzīga. Ādas kopšanā dabiskās kosmētikas piedāvājums ir milzīgs, taču matu kosmētikā tās ir daudz ierobežotākas. Four Reasons Nature līnija ir pionieris!”
Lasīt vairāk par Four Reasons Nature >>